Sizin İçin Buradayız
taksitçi

Sıkça Sorulan Sorular

ana sayfa

taksitçi sahibi olmak için

SMS ile başvurmak için TAKSİTÇİ yazıp, TCKN bilgileri ve doğum tarihi bilgilerini (gün ay yıl formatında) aralarında birer boşluk bırakıp (Örnek: PLAY 12345678910 31012000 ) 4421’e göndermeniz yeterli! Mevcut Yapı Kredi kredi kartı sahibi müşterilerimizin taksitçi kart başvurularını şubelerimizden yapmaları gerekmektedir. Şubeden yapacağınız başvurularda ise taksitçi başvuru formunun doldurulması, kimlik ve gelir belgeleri fotokopilerinin eklenerek herhangi bir Yapı Kredi Şubesi'ne teslim edilmesi yeterlidir. Başvuru formlarını Yapı Kredi Şubeleri'nden temin edebilirsiniz.

Gerekli belgeleri şubeye teslim ettiğiniz tarihten itibaren 10 gün içinde başvurunuz değerlendirilir.

Başvurunuzun sonucunu, ilgili şubeden ya da 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’nı arayarak öğrenebilirsiniz.


Ek Kart İşlemleri

Evet. Ek kartların da alışverişlerde şifre kullanması mecburidir.

Alışverişlerde şifre kullanılmaya başlanacağından, şifre bilgisi her kart sahibi için kendine özel bir güvenlik sağlayıcı olacaktır. Bu yüzden,dilerseniz ek kartlarınızın şifrelerini değiştirebilirsiniz.

Unutmayın, chip&PIN'de ana kartınızın şifresini belirlemeniz ya da değiştirmeniz halinde ek kart şifreniz otomatik olarak güncellenmez.

Talep ettiğiniz ek kart, ek kart sahibine teslim edildikten sonra, asıl kart sahibi olarak 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı, Yapı Kredi İnternet Şubesi veya Yapı Kredi Mobil üzerinden ek kart şifresini belirleyebilirsiniz.

Ek kart şifresi unutulursa asıl kart hamili, 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı , Yapı Kredi İnternet Şubesi veya Yapı Kredi Mobil üzerinden yeni şifre belirleyebilir.

Hayır. Ek kart sahibi şifresini bilmiyorsa yeni şifre belirleyemez. Yeni şifre belirleme işlemi asıl kart sahibinin kontrolündedir. Ek kart sahibi şifresini unuttuğunda asıl kart sahibini bilgilendirmelidir.

Evet. Ek kart sahibi mevcut şifresini tüm Yapı Kredi ATM’lerini kullanarak değiştirebilir.

Şifre yükleme ile ilgili tüm detaylar asıl kart ile aynıdır. Ek kart sahibi de kartıyla ilgili kanallara giderek şifresini kartına yükleyebilir.

Şifre, Yapı Kredi ATM’lerinde tüm ek kartların asıl kart gibi işlem yapabilmesini sağlamaktadır. Ancak asıl kart hamili isterse ek kartlarının ATM işlem yetkisini kısıtlayabilir. ATM işlem yetkisi kısıtlanan ek kartlar, Yapı Kredi ATM’lerinde nakit çekim yapamaz ya da vadesiz hesaplara ulaşamaz sadece şifre değişikliği ve şifre yükleme işlemleri yapabilir.

Ek kartlarınızın ATM yetkilendirmesi için, ek kart başvuru formlarındaki ilgili bölümü isteğiniz doğrultusunda doldurabilir, 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’nı arayabilir, Yapı Kredi İnternet Şubesi'nı kullanabilirsiniz.

Çipli kartlarla birlikte, dilerseniz ek kartlarınızın puan kullanım yetkisini değiştirebilirsiniz. Yetkisiz ek kartlar alışverişlerinden puan kazanmalarına karşın, World Üye İşyerlerinde puanları para yerine kullanamayacaktır.

Ek kartlarınızın puan kullanım yetkilendirmesi için, ek kart başvuru formlarındaki ilgili bölümü isteğiniz doğrultusunda doldurabilir, 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’nı arayabilir, Yapı Kredi İnternet Şubesi'nı kullanabilirsiniz.


SMS ile Kredi Kartı Şifresi

Şifremi nasıl alabilirim?

Yeni şifre belirlemenin en kolay ve hızlı yolu SMS ile Kredi Kartı Şifresi’dir.

  • SMS ile talepte bulunarak Kredi Kartı Şifrenizi kolayca alabilirsiniz.
  • SIFRE yazıp boşluk bırakın, kartınızın arkasında imza bandının üzerindeki 7 rakamı yazıp boşluk bırakın ve kendi belirleyeceğiniz 4 haneli şifrenizi yazıp 4440'a kısa mesajla göndererek şifrenizi anında belirleyebilirsiniz.
  • Kart şifreniz belirlendikten sonra alışverişlerinizde hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

SMS ile Kredi Kartı Şifresi uygulamasından asıl ve ek kart hamilleri faydalanabilmektedirler.

Bankamız tarafından gönderilen SMS'lerden ücret alınmamaktadır. Sizin göndereceğiniz mesajlarda ise ilgili GSM şirketinin ücret tarifesi uygulanmaktadır.


taksitçi kartınız ile ilgili bir sorun olduğunda yapmanız gerekenler

taksitçi kartınızın kaybolması ya da çalınması gibi kötü amaçlı kullanımlara karşı "Kayıp/Çalıntı Güvencesi" bulunmaktadır. Bu tür durumlarda yapmanız gereken tek şey, durumu anında 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'na bildirmektir.*

*Bildiriminden önceki 24 saat içerisinde gerçekleşen kötü amaçlı kullanımlardan doğan zararlardan, 150 TL ile sınırlı olmak üzere kart hamili sorumludur.

Kaybolduğunu ya da çalındığını bildirdiğiniz kredi kartınızı bulsanız dahi, güvenlik amacıyla iptal edildiği için tekrar kullanamazsınız. Bu kartı ek bir güvenlik önlemi olarak çeşitli yerlerinden delerek ya da keserek kullanılmaz hale getiriniz. taksitçi kartınıza ilişkin Kayıp/Çalıntı bildiriminde bulunduğunuzda varsa asıl kartınız ile aynı numaralı ek kartlarınız da iptal edilecektir, farklı numaralı ek kartlarınız ise yenilenen asıl kartınızı teslim alıp şifrenizi belirlemenize kadar geçici blokelenecektir. Aynı numaralı ek kartlarınızı da kullanılmaz hale getirerek iade ediniz. Kayıp/Çalıntı için yaptığınız yazılı bildirimden kısa bir süre sonra yeni taksitçi kartınız varsa ve ek kartlarınız yenilenerek adresinize gönderilecektir.

Yine 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'ndan Kayıp/Çalıntı bildirimi yapmanız gerekmektedir.Eğer ek kartlarınız asıl kart ile aynı numaraya sahipse, asıl kart ve yenilenen ek kartlar adresinize gönderilecektir, farklı numaralı ek kartlar için ise Kayıp/Çalıntı bildirimi sadece belirtilen ek kart için uygulanacaktır

Kartınızın kaldığı Yapı Kredi ATM (Tele24 ve Tele24 Plus) bir Yapı Kredi Şubesi'nde ise, yetkili personele durumu bildirebilirsiniz. Söz konusu Yapı Kredi ATM (Tele24 ve Tele24 Plus) şube içinde değilse ya da şube kapalıysa, Yapı Kredi ATM'lerindeki (Tele24 ve Tele24 Plus) danışma telefonunu kullanarak ya da başka bir telefondan 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’na durumu bildirmeniz gerekmektedir.

Size en yakın Yapı Kredi şubesine başvurarak Kart Değişikliği İstek Formu doldurmanız yeterli olacaktır. Yeni taksitçi kartınız adresinize en kısa zamanda gönderilecektir.

444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'nı arayarak durumu bildirdiğinizde, gerekli araştırma yapılacak ve Hesap Özetinin size ulaşması sağlanacaktır. Dilerseniz, postada kaybolma vb. nedenlerden dolayı elinize ulaşmayan son üç aya ait Hesap Özetleri adresinize gönderilir ya da numaranıza fakslanır.

Bunun dışında hesabınız hakkında aşağıdaki yollardan bilgi alabilirsiniz:

Yapı Kredi İnternet Şubesi'na üye olduğunuz takdirde Hesap Özet'iniz dahil olmak üzere kartınız ile ilgili her tür bilgiye internet üzerinden ulaşabilirsiniz.

Tüm Yapı Kredi ATM'lerinde (Tele24 ve Tele24 Plus) "Hesap Özeti" seçeneğinden, size gönderilen en son Hesap Özeti'ndeki hesap kesim tarihi, son ödeme tarihi, ödenmesi gereken asgari tutar ve toplam borç tutarı bilgilerini öğrenebilir; turkuvaz renkli ATM'lerden ekstre alabilirsiniz.

444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı' nı kullanarak Hesap Özeti bilgilerinize ulaşabilirsiniz.

Hesap Özet'inizde size ait olmadığını düşündüğünüz bir harcama varsa, hemen yazılı olarak Müşteri Hizmetleri'ne ya da herhangi bir Yapı Kredi Şubesi'ne başvurmanız ve itiraz ettiğiniz harcamanın yapıldığı tarihi, işyerini ve tutarı bildirmeniz gerekmektedir. Yapı Kredi İnternet Şubesi'na giriş yaptıktan sonra Müşteri Hizmetleri menüsünün altında bulabileceğiniz Alışveriş Harcama İtirazı Formunu da kolayca doldurup bildirimde bulunabilirsiniz. Durum en kısa sürede araştırılacak, haklıysanız bu işlem iptal edilecektir.

Şifre (PIN), taksitçi'nizle Yapı Kredi ATM'lerinde (Tele24 ve Tele24 Plus) işlem yaparken kullanmakta olduğunuz ve alışverişlerinizi onayladığınız 4 haneli güvenlik numaranızdır.

Kredi kartınızla Yapı Kredi ATM’lerinde işlem yapmak için ve alışverişlerinizi onaylamak için kullanabilirsiniz.

Şifreniz, alışverişinizle ilgili tutar, taksit sayısı vb. bilgiler girildikten sonra sorulacaktır. Şifrenizi yazdıktan sonra "GİRİŞ" tuşuna basmanız gerekmektedir.

30 Haziran 2007 tarihinden itibaren alışverişlerde şifre kullanımı mecburidir. Alışveriş sırasında şifreniz sorulması durumunda işlemini onaylamak için şifrenizi girmeniz gerekmektedir.

Şifreniz, alışverişinizle ilgili tutar, taksit sayısı vb. bilgiler girildikten sonra sorulacaktır. Şifrenizi yazdıktan sonra "GİRİŞ" tuşuna basmanız gerekmektedir.

Eğer alışverişlerinizde size şifre sorulmuyorsa 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'ndan Kredi Kartı Müşteri Hizmetlerini arayıp bilgi alabilirsiniz.

Şifrenizi kasiyere söylemeyiniz ve kesinlikle girişi kendiniz yapınız. POS'a şifrenizi girerken kimseye göstermeyiniz.

Evet. Yurt dışında da alışverişlerinizde şifreniz sorulması durumunda işlemi şifrenizi girerek onaylamanız gerekmektedir. Aksi takdirde işleminiz gerçekleşmeyecektir. Bu yüzden lütfen yurt dışına çıkmadan önce şifrenizi öğreniniz.

Şifrenizi bilmiyorsanız ya da unuttuysanız, 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'nı, Yapı Kredi İnternet Şubesi'nı kullanarak ya da geçici şifre hizmetimizden faydalanarak yeni şifrenizi belirleyebilirsiniz. (Geçici Şifre hizmeti hakkında detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.)

Unutmayın, chip&PIN'de her kartın şifresi kendine özeldir. Ana kartınızın şifresini belirlemeniz halinde ek kart şifreniz otomatik olarak güncellenmez.

Şifrenizi değiştirmek için 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'nı, tüm Yapı Kredi ATM’leri, Yapı Kredi İnternet Şubesi'nı kullanabilirsiniz. Unutmayın, chip&PIN'de her kartın şifresi kendine özeldir. Ana kartınızın şifresini değiştirmeniz halinde ek kart şifreniz otomatik olarak güncellenmez.

Hayır. Çipli kartlarda, şifre hem bankamız sisteminde hem de kart üzerindeki çipte tutulur.

444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı, Yapı Kredi İnternet Şubesi gibi, bankamız sistemi ile kartınızın bağlantı kuramadığı kanalları kullanarak bankamız sisteminde tutulan şifrenizi değiştirebilirsiniz ancak şifrenizi alışverişlerinizde kullanabilmeniz için kartınızdaki çipe yüklemeniz gerekmektedir.

Şifrenizin kartınızdaki çipe yüklenebilmesi için, çipe bilgi aktarabilecek cihazlara kartınızı takmanız gerekmektedir.

Üzerinde "chip&PIN" logosunu gördüğünüz Yapı Kredi ATM’leri, başka banka ATM'leri, ya da World Üye İşyerlerinde bulunan Yapı Kredi POS'larına kartınızı takarak şifrenizi kartınıza yükleyebilirsiniz.

Eğer şifrenizi, üzerinde "chip&PIN" logosunu gördüğünüz Yapı Kredi ATM’leri, başka banka ATM'leri kullanarak değiştirdiyseniz, yeni şifreniz kartınıza otomatik olarak yüklenir.

Ancak şifrenizi üzerinde "chip&PIN" logosu bulunmayan Yapı Kredi ATM'leri (Tele24 ve Tele24 Plus), Yapı Kredi İnternet Şubesi veya 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı kanallarının birinden değiştirdiyseniz ya da yeni şifre belirlediyseniz aşağıdaki adımları takip ederek kartınıza yükleyebilirsiniz.

Kartınızı takınız, değiştirmiş olduğunuz (yeni) şifrenizi giriniz, ekranda "... ... kanalından değiştirmiş olduğunuz şifreniz kartınıza yüklenmiştir." uyarısını göreceksiniz.

Kartınızı takınız. Yeni şifrenizi giriniz. Daha sonra menüde bulunan "Şifre Yükleme" yi seçiniz. İşleminizin gerçekleştiğine dair ilgili bankanın mesajı ekranda görünecektir.

Kartınızı takmadan, menü tuşuna basınız ve gelen ekranda şifre yüklemeyi seçiniz. Daha sonra kartınızı takınız. Ekranda"Şifre yükleme başarılı" uyarısını göreceksiniz.

Şifre yükleme işlemi sırasında herhangi bir sorunla karşılaşırsanız lütfen 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’dan Kredi Kartı Müşteri Hizmetlerini arayınız.


Faiz ve Ücretler

taksitçi kartınızla yaptığınız harcamalar, çektiğiniz nakit miktarı, puanlarınızla ilgili ayrıntılı bilgi, Yapı Kredi/taksitçi'niz ile ilgili bilgilendirici mesajlar ve sizin yaşam tarzınıza özel seçilmiş imkânlar her ay yaklaşık aynı tarihlerde adresinize gönderilecek Hesap Özeti'nde yer alacaktır.

Hesap Özeti her ay düzenli olarak adresinize gönderilir. Elinize ulaşan ilk Hesap Özeti'ndeki hesap kesim tarihine bakarak ve postada geçen süreyi göz önünde bulundurarak, Hesap Özeti'nin her ay hangi günlerde gelebileceğini hesaplayabilirsiniz.

Alışverişlere Uygulanan Faiz

Dönem borcunuzun tamamını, son ödeme tarihine kadar ödemeniz halinde alışverişlerinizden (taksitli işlemler dahil) kaynaklanan borcunuza faiz işletilmemektedir. Son ödeme tarihine kadar dönem borcunun tamamının ödenmemesi halinde ise (asgari tutarın ödenmesi zorunludur) kalan borcunuza hesap kesim tarihinden itibaren günlük bakiyeniz üzerinden faiz hesaplanır. Kredi kartınıza tahsis edilen limiti aşmanız durumunda, aynı gün, aşılan tutara alışveriş faiz oranı üzerinden faiz hesaplanmaya başlar, toplam borç bakiyesi, tahsis edilen limite düşene kadar faiz işlemeye devam eder.

Nakit Çekimlere Uygulanan Faiz

Nakit çekim işlemlerinde, aynı gün faiz işlemeye başlamakta ve Hesap Özetinizde, hesap kesim tarihine kadar oluşan faiz yer almaktadır. Hesap kesim tarihi ile ödeme yaptığınız tarih arasındaki faiz, bir sonraki Hesap Özetinizde yer alır.

Gecikme Faizi

Hesap Özeti'nde yer alan asgari ödeme tutarının son ödeme tarihine kadar ödenmemesi halinde, ödenmemiş asgari tutarınıza son ödeme tarihinden itibaren günlük bakiyeniz üzerinden gecikme faizi hesaplanır.

Alışverişler (taksitli işlemler dahil) ve nakit çekimler (Casino işlemleri dahil) için uygulanan faiz oranlarına Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu ve Banka Sigorta Muamele Vergisi dahil değildir. Güncel faiz bilgilerini Faiz ve Ücretler bölümünde bulabilirsiniz.


Bilgi Güncelleme

Gerekli gördüğünüz durumlarda şifrenizi Yapı Kredi ATM'lerinden (Tele24 ve Tele24 Plus) değiştirebilirsiniz. (Doğum tarihinizi veya başkaları tarafından kolayca tahmin edilebilecek bir rakamı şifre olarak belirlemeyiniz.) Ek kartlarınızın şifresi asıl kart ile aynı olduğundan, şifrenizi değiştirdiğinizde ek kartların şifresi de otomatik olarak değişecektir.

Yapı Kredi İnternet Şubesi'nı kullanarak adresinizi değiştirebilirsiniz. Hesap Özetlerinin arkasındaki Adres Değişikliği Formu'nu doldurup Kredi Kartları Müşteri Hizmetleri'ne gönderebilir ya da size en yakın Yapı Kredi şubesine bırakabilirsiniz. Değişikliği ayrıca 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’nı arayarak ya da yazılı olarak Müşteri Hizmetleri'ne bildirebilirsiniz.

Soyadınızın değiştiğini kanıtlayan bir belgeyi (evlilik cüzdanı, yeni nüfus cüzdanı örneği) ve çeşitli yerlerinden delerek ya da keserek kullanılmaz hale getirdiğiniz taksitçi kartınızı Yapı Kredi Müşteri Hizmetleri'ne göndermeniz ya da size en yakın Yapı Kredi şubesine bırakmanız yeterli olacaktır. Yeni soyadınızın bulunduğu kredi kartınız adresinize en kısa sürede gönderilecektir.


Ödeme Kanalları

taksitçi kartınızı Yapı Kredi'deki vadesiz hesabınıza bağlatarak, dönem borcunuzun tamamının veya ödenmesi gereken asgari tutarın her ay son ödeme tarihinizde hesabınızdan otomatik olarak ödenmesini sağlayabilirsiniz. Son ödeme tarihinde hesapta yeterli tutarın bulundurulması yeterlidir. Otomatik Ödeme Talimatı'nı, size en yakın Yapı Kredi Şubesi'ne, 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’na ya da "Düzenli Ödemeler" seçeneğini kullanarak Yapı Kredi İnternet Şubesi'ndan verebilirsiniz.

taksitçi ödemelerinizi, haftanın 7 günü, günün 24 saati, Türkiye'nin dört bir yanındaki 3.400'ü aşkın Yapı Kredi ATM'lerinden (Tele24 ve Tele24 Plus), birkaç tuşa dokunarak yapabilirsiniz. Ödemeleriniz doğrudan vadesiz hesaptan yapılacağı gibi, dilerseniz para yatırma zarfıyla ya da zarfsız şekilde nakit olarak yapabilirsiniz. Vadesiz hesaptan ödeme yapılabilmesi için, hesabın bulunduğu Yapı Kredi Şubesi'ne başvurarak, hesabın kredi kartı hesabına bağlatılması yeterlidir.

Yapı Kredi ATM'leri için tıklayınız.

taksitçi ödemelerinizi, 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı’ndan, şubeye gitmeden, zaman kaybetmeden, 24 saat, bir telefonla yapabilirsiniz. İşlemlerinizi Yapı Kredi Telefon Bankacılığı Yetkilisi'yle görüşerek ya da otomatik yanıt sisteminden yararlanarak gerçekleştirebilirsiniz. 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı, Türkiye'nin her yerinden önüne bölge kodu eklenmeden direkt çevrilir ve yalnız şehir içi görüşme ücreti ödenir.

Yapı Kredi İnternet Şubesi ile taksitçi ödemelerinizin yanı sıra pek çok bankacılık işlemini internete bağlanabileceğiniz her yerden kolayca yapabilirsiniz.

taksitçi ödemelerinizi Yapı Kredi Şubeleri'nden de yapabilirsiniz.

En yakın Yapı Kredi için tıklayınız.

Yapı Kredi, Türkiye'nin dört bir yanındaki taksitçi kullanıcılarının ödemelerini kolaylaştırmak için PTT ile işbirliği yaptı. Pazar günü ve resmi tatillerin dışındaki günlerde mesai saatleri içinde kart ödemelerinizi PTT online şubelerinden yapabilirsiniz. Şubemizin bulunduğu illerde PTT ödemelerinden işlem ücreti alınmaktadır.

taksitçi ödemenizi "World Ödeme Noktası" işaretinin bulunduğu World Üye İşyerleri'nde rahatça gerçekleştirebilirsiniz. World Üye İşyerleri'nden yapılan ödemelerden işlem ücreti alınmaktadır. Üye işyeri yetkilisi ilgili tutarı POS'a girer ve işleminiz tamamlanır. Ödeme işleminizin gerçekleşmesi için; kartınızın POS makinesinden geçirilmesinden sonra, ödeme yapmak istediğiniz tutarı Üye İşyeri yetkilisine belirtmeniz yeterlidir. Üye işyeri yetkilisi ödeme tutarınızı POS'a girer ve işleminiz tamamlanır.


Kayıp/Çalıntı Güvencesi

Kredi kartınız kaybolduğunda ya da çalındığında güvence altındasınız. Bu güvenceden yararlanabilmek için vakit kaybetmeden 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'nı arayarak durumu bildirmeniz, ayrıca yazılı olarak başvurmanız gerekmektedir.

Bildiriminden önceki 24 saat içerisinde gerçekleşen kötü amaçlı kullanımlardan doğan zararlardan, 150 TL ile sınırlı olmak üzere kart hamili sorumludur.

  • Varsa konuyla ilgili diğer sigorta poliçeleriniz. Aynı talep için diğer sigorta şirketlerine yaptığınız başvuruların detayları ve sonuçları